Wensenlijst Categorieën

Online bestelling ruilen of retourneren

Klik hier voor een slimme handleiding over ruilen of retourneren van een online bestelling.

Artikel in een filiaal gekocht? Klik hier.

Is je aankoop niet helemaal wat je ervan had verwacht? Of blijkt het artikel niet te passen? Dan kun je deze gemakkelijk en snel ruilen of retourneren. Geen probleem! Wij willen graag dat je tevreden bent met je aankoop.
 
Wat kun je van ons verwachten?

  • 14 dagen bedenktijd op al onze producten
  • ‘Daarom’ accepteren wij ook als retourreden
  • Het is mogelijk om het product te ruilen voor een andere kleur of maat
  • Bij ruilen: je nieuwe product heb je vaak binnen enkele werkdagen al in huis
  • Bij retourneren: het bedrag wordt binnen vijf werkdagen na ontvangst terug op je rekening gestort
  • Nooit extra verwerkings- of verzendkosten voor het opsturen van je ruiling. Ook niet als deze in meerdere delen verstuurd wordt
  • Ontvangstbevestiging van je retourzending per mail (houd ook je ongewenste mail in de gaten)

Bestelling online ruilen

Je kunt er voor kiezen om je bestelling te ruilen voor een andere maat/kleur of voor een heel ander artikel.
Wanneer je jouw bestelling in één van onze filialen wilt ruilen, dan kan dit direct bij de kassa afgehandeld worden. Er kan echter geen bedrag worden teruggegeven of verrekend worden aan de kassa in de filialen, dit wordt via het hoofdkantoor geregeld, mocht er een prijsverschil zijn. 
Wanneer je de bestelling opstuurt naar Epplejeck in Drachten, vergeet dan niet om duidelijk op het retourformulier aan te geven welk artikel je wilt ruilen en welk artikel je ervoor in de plaats wilt ontvangen. Anders kunnen wij je ruiling helaas niet in behandeling nemen. Het terugsturen van artikelen is op eigen risico en vergeet niet het afleverbewijs te bewaren tot je ruiling is verwerkt. Zodra wij de artikelen van je terug ontvangen hebben, sturen wij vervolgens op onze kosten het nieuwe artikel naar je toe. 

Bestelling online retourneren

Wil je niet ruilen maar graag je geld terug ontvangen, dan kun je de bestelling retourneren in één van de filialen of retour sturen naar Epplejeck in Drachten. Retourneer je de hele bestelling dan ontvang je het hele aankoopbedrag, dus ook de eventuele 3,95 verwerkingskosten, retour. Retourneer je slechts een aantal artikelen van je bestelling dan ontvang je alleen het bedrag van die artikelen retour. Het retour zenden van artikelen is op eigen risico en vergeet niet je afleverbewijs te bewaren tot je retour is verwerkt. 

Wanneer je de bestelling, of een deel daarvan, retourneert in één van de filialen, dan zal je retourzending vanuit het filiaal doorgegeven worden aan ons hoofdkantoor in Drachten. Vervolgens verwerken wij je retourzending op het hoofdkantoor, waarnaar binnen vijf werkdagen het geld weer bijgeschreven is op de rekening waarmee je de bestelling ook betaald hebt. Het is niet mogelijk om in het filiaal het retourbedrag contant te ontvangen. 
Als je de retourzending opstuurt naar Epplejeck in Drachten, vergeet dan niet om het retourformulier volledig in te vullen en mee te sturen. Wanneer wij je retourzending hebben ontvangen zullen wij deze direct verwerken en ontvang je binnen vijf werkdagen het bedrag van je retourzending terug op de rekening waarmee je de bestelling ook betaald hebt.

Verkeerd artikel ontvangen?

Controleer altijd eerst of je het juiste artikel hebt ontvangen en of het niet tijdens het transport beschadigd is. Mocht je per ongeluk een verkeerd of beschadigd artikel hebben ontvangen, dan kunt je het binnen 14 dagen retour sturen. De kosten van het retour sturen zullen door ons vergoed worden. Voordat je het artikel retour stuurt, vragen wij je om eerst contact met ons op te nemen (via e-mail info@ej.nl of telefonisch 088-3535353).

Retouradres

Epplejeck
T.a.v. Webwinkel
De Meerpaal 8
9206 AJ Drachten
Nederland

Belangrijk bij retourneren/ruilen en verkeerd of beschadigd ontvangen artikel:

  • Stuur altijd het (ingevulde) retourformulier mee. Zonder retourformulier kunnen wij je retourzending niet in behandeling nemen.
  • Zodra je ruiling/retournering ontvangen is, krijg je hiervan een bevestigingsmail.
  • Ruil je omdat je een verkeerd artikel hebt ontvangen? Dan zijn de verzendkosten voor ons.
  • Ruil/retourneer je omdat het product niet naar wens is of niet past? Dan zijn de verzendkosten voor het retoursturen voor eigen rekening. Wil je daarvoor in de plaats andere kleur of maat ontvangen, dan sturen wij deze op onze kosten weer naar je toe.
  • Er wordt je nooit zomaar een nieuw artikel toegestuurd! Wanneer je een artikel wilt ruilen, dien je dit altijd aan te geven op dit retourformulier.
  • Is het product onvolledig of beschadigd? Stuur eerst even een email naar info@ej.nl. Stuur een foto en je ordernummer mee zodat we je snel kunnen helpen.
  • Wil je je geld terug? Geen probleem, dan wordt het bedrag, na ontvangst van de retourzending, binnen vijf werkdagen teruggestort op je rekening.
  • Is het bedrag van je nieuwe bestelling hoger dan je retourzending? Bij ontvangst van je ruiling krijg je van de klantenservice een mail met de gegevens voor het bij te betalen bedrag. Zodra het bij te betalen bedrag ontvangen is, wordt je nieuwe bestelling verstuurd.
  • Heb je je bestelling niet compleet ontvangen? Als er iets is met een artikel dat je besteld hebt, bijvoorbeeld dat het uitverkocht is, dan krijg je hierover altijd persoonlijk bericht. Als je bestelling in meerdere delen wordt geleverd, zijn de extra verzendkosten voor onze rekening. Hier hoef je dus niets extra’s voor te betalen!
  • Stuur je retourzending altijd terug naar het retouradres in Drachten en niet naar één van onze filialen!

Voorwaarden: De artikelen moeten ongebruikt teruggestuurd worden. Informatiekaartjes en/of labels moeten zoals afgeleverd aan het product gehecht zijn. Retourneer de artikelen indien mogelijk in de aangeleverde verpakking. Een retourzending van meerdere artikelen kan het beste indien mogelijk in 1 doos of zak samengevoegd worden. De retourzending dient voorzien te zijn van een volledig ingevuld retourformulier.