Winkelwagen
Sluiten Filters
Favorieten

Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.

Veelgestelde vragen

Een bestelling plaatsen

  • Hoe plaats ik een bestelling bij Epplejeck?
    Online bestellen kan door de gewenste producten toe te voegen aan je winkelwagen. Dit kan door bij het product zelf rechts op "toevoegen aan winkelwagen" te klikken. Uiteraard nadat je de gewenste kleur, maat en aantal hebt aangegeven! Wil je weten wat je allemaal al geshopt hebt? Het maakt niet uit waar je je precies bevindt op de website, je winkelmandje staat altijd rechts boven in. Ben je iets te enthousiast geweest met bestellen? Geen paniek, verwijder het product uit je winkelmandje door naast het artikel op het kruisje te klikken.
    Wanneer je helemaal uit geshopt bent kan je vanuit de winkelwagen doorgaan naar de kassa. Maar niet voordat je hebt gekozen voor thuisbezorging of afhaling in een filiaal.

    Een bestelling plaatsen kan met of zonder een account.
    Wil je een account aanmaken? Dan kan door helemaal rechts boven in de hoek op registreren te klikken of tijdens het bestelproces bij stap 2 Bestelgegevens een nieuw account aanmaken. Wanneer de registratie is voldaan ontvang je een bevestiging per mail. Super handig want hierin staat je gebruikersnaam en wachtwoord. Bewaar deze dus goed!
    Wanneer je al een account hebt dan kan je tijdens het bestelproces bij stap 2 Bestelgegevens jezelf inloggen of anders helemaal rechts boven in de hoek inloggen.
    Liever bestellen zonder account? Ook dat kan! Vul bij stap 2 in het bestelproces bij "Benodigde gegevens invullen". Hier hoef je alleen de gegevens in te vullen die wij nodig hebben om je bestelling te kunnen verwerken en versturen.

    Voor Nederland is er een automatische postcodegenerator ingesteld. Slim bedacht! Want als je je postcode invoert, dan vult de site automatisch alvast de juiste straat en plaats in. Je hoeft dus alleen nog maar het huisnummer in te vullen. Alle buitenlandse postcodes zijn niet geregistreerd, buiten Nederland moet dus wel je adres invullen. Heb je een toevoeging aan het huisnummer bijvoorbeeld 45a of 45-01 dan vul je het tweede gedeelte van het nummer in bij “toevoeging”.

    Controleer bij stap 3 Besteloverzicht of alle gegevens juist zijn en selecteer een betaalwijze. Ga je akkoord met de algemene voorwaarden? Dan kan je de bestelling afrekenen. 

    Makkelijk toch? Je ontvangt tot slot nog een orderbevestiging per mail.
    We verwerken je bestelling zo spoedig mogelijk en kan je vervolgens binnen enkele werkdagen in huis verwachten.
  • Moet ik een account aanmaken?
    Moet dat? Niets moet, daarom willen we je niet verplichten om een account aan te maken. Echter, het kost je niks en levert zeker voordelen op. Zo hoef je niet meer bij elke bestelling al je gegevens in te voeren en heb je al je bestellingen overzichtelijk onder één dak. Maar je weet nu al dat je je wachtwoord gaat vergeten? No problem, na je registratie ontvang je een mail met daarin je gebruikersnaam en wachtwoord. Super handig! Bewaar deze goed en je kan je inloggegevens altijd terug vinden. Daarnaast kan je ook je wachtwoord opnieuw toe laten sturen.
  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, waar kan ik deze op vragen?
    Je wachtwoord vergeten? No worries! Zolang je je emailadres nog weet komt het helemaal goed. Ga op onze website rechts boven in de hoek naar inloggen. Hier kan je je wachtwoord opnieuw naar je email toe laten sturen.
  • Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten afleveren?
    Het is mogelijk om je bestelling op een ander adres dan je factuuradres af te laten leveren. Bij stap twee kan je onderaan bij het factuur- en afleveradres aanvinken dat het afleveradres anders is dan het factuuradres. Er verschijnt vervolgens rechts een tekstvlak waar het afleveradres ingevuld kan worden.
  • Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
    Wanneer je bestelling nog niet verwerkt en verzonden is, dan is het mogelijk om je bestelling te annuleren. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice ([email protected] of 088 3535353). Houd daarvoor wel je ordernummer bij de hand.
  • Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
    Wanneer je bestelling eenmaal is geplaatst, is het voor ons technisch gezien niet meer mogelijk om hier nog aanpassingen in te brengen. We raden je dan aan zo spoedig mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice via [email protected] of 088 3535353. Houd je ordernummer bij de hand. Wanneer je bestelling nog niet verwerkt is dan kunnen we deze nog voor je annuleren. Het bedrag wordt dan terug op je rekening gestort zodat jij de bestelling opnieuw plaatsen.

Een bestelling betalen

  • Hoe kan ik betalen?
    Tijdens het bestelproces bij stap drie kan je een betaalwijze selecteren. Je kunt kiezen uit iDEAL, Visa, MasterCard, American Express, MisterCash, PayPal of Klarna. Wanneer je een betaalwijze hebt gekozen, wordt je doorgeleid naar je eigen bank waar de betaalopdracht voor je klaar staat. Je wordt door je bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en je autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van je betaalrekening afgeschreven.

    Houdt je bankpas en eventuele identificatiemethode bij de hand tijdens het besteltraject.
    Voor een bestelling met een iDEAL, Visa, MasterCard, MisterCash of Klarna zijn er geen bijkomende kosten, je betaalt alleen de bezorgkosten van je bestelling.

    Kies je ervoor om via PayPal te betalen, dan worden hier €1,- extra in rekening gebracht.
  • Kan ik ook na ontvangst van mijn bestelling betalen?
    Koop nu. Betaal later. Zo betaal je nooit voor wat je terugstuurt.

    Achteraf betalen met Klarna is veilig, eenvoudig en zonder extra kosten. Je vult je gegevens in tijdens het bestelproces en je betaalt wanneer het jou goed uitkomt tijdens de betaaltermijn van 30 dagen.

    De betalingsgegevens van je aankoop vind je terug op de rekening die je van Klarna ontvangt. Natuurlijk kun je de betalingsgegevens ook altijd opzoeken door in te loggen in de Klarna app. Let op: maak het bedrag over aan Klarna, niet aan Epplejeck!

    Is de rijbroek net niet helemaal de kleur die je wilde maar ben je wel superblij met jouw nieuwe zadeldek? Dan kun je een deel van je bestelling retourneren. Je factuur wordt gepauzeerd zodra je je retour gemeld hebt. Dit geeft ons voldoende tijd om je retour te registreren en je factuur correct aan te passen.

    Voor meer informatie over Klarna of vragen over een betaling verwijzen we je door naar de klantenservice van Klarna.
  • Gebeurt mijn betaling veilig?
    Niemand mag er ongevraagd met jouw geld vandoor gaan. Daarom maken we gebruik van een beveiligde internetverbinding zodra je bij onze virtuele kassa bent. Dan krijgen anderen niet de kans om stiekem mee te kijken. Deze veilige verbinding heet SSL en herken je aan het groene slotje in je browser.
  • Hoe kan ik mijn BTW terug vragen?
    Helaas is dit niet mogelijk tijdens het bestelproces. Graag het volledige bedrag inclusief btw over maken. Zodra je het pakketje hebt ontvangen, kunnen wij het btw-bedrag terugbetalen. Hiervoor vragen wij jou om je bestelnummer, N.A.W. gegevens, btw-nummer en accountgegevens per e-mail te verzenden. Vermeld in deze e-mail ook dat je een BTW-teruggave wenst. Heb je nog vragen? Neem dan contact op met de klantenservice.
  • Zijn mijn bestelde artikelen voor mij gereserveerd wanneer ik kies voor de betaaloptie ‘Bankoverschrijving’/’Bank Überweisung’?
    Wanneer je bij je bestelling kiest om te betalen via ‘Bankoverschrijving’/’Bank Überweisung’, dan komt jouw bestelling pas in ons systeem binnen, nadat we je betaling hebben ontvangen. Er kunnen een aantal dagen verstrijken tussen het overmaken van het bedrag en het door ons ontvangen van het door jou overgemaakt bedrag. De artikelen die besteld hebt, zijn niet gereserveerd voor jou zolang je betaling niet bij ons binnen is. In de tussentijd kan het dus gebeuren dat jouw bestelde artikelen uitverkocht zijn.

    Wil je hier meer over weten of heb je vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice, zij helpen je graag verder.

Cadeaubonnen

  • Hoe kan ik een cadeaubon aanschaffen?
    Zoek je een cadeau voor iemand maar schiet je niets leuks te binnen? Geef een Epplejeck cadeaubon als geschenk. Super safe en altijd een succes! Je kunt deze online of in één van onze filialen aanschaffen. Online vind je de cadeaubonnen hier. Je kunt kiezen uit bedragen van €5, €10, €15, €20, €25, €50 en €100. Vraag in het filiaal één van onze medewerkers. De cadeaupasjes liggen bij de kassa.


  • Hoelang is een cadeaubon geldig?
    Bedenk jij je ook altijd net te laat dat je nog een cadeaubon ergens hebt liggen? Of is de geldigheidsdatum net verstreken? Bij cadeaubonnen van Epplejeck hoef je je daar geen zorgen over te maken. De Epplejeck cadeaubonnen zijn onbeperkt geldig. Je kunt deze dus gerust in je portemonnee bewaren voor een volgend bezoek.
  • Ik wil een cadeaubon online inwisselen, kan dat?
    Tof dat je een Epplejeck cadeaubon hebt! Je wilt deze dus graag bij een online bestelling inleveren.

    Heb je een cadeaupasje ontvangen? Dit pasje kun je online en in onze filialen opmaken. Vul tijdens het online bestellen de code van je cadeaupasje links onderin je winkelwagen in bij cadeaubon en/of promotiecode toevoegen. Klik vervolgens op toepassen en de waarde die op het cadeaupasje staat zal automatisch van het totaalbedrag verminderd worden. Wil je naast een cadeaubon ook nog een promotiecode toevoegen aan je bestelling, vul dan altijd eerst de cadeaubon code in en daarna de promotiecode.
    Retourneer je artikelen uit een bestelling waarmee (deels) met een cadeaubon is betaald, dan ontvang je de resterende waarde van de cadeaubon terug in de vorm van een nieuwe cadeaubon. Het is dus niet mogelijk om de resterende waarde terug te ontvangen in de vorm van geld.

    In de filialen kun je het pasje bij de kassa inleveren. Je hoeft het bedrag dat op je pasje staat niet in één keer op te maken, dit kan in meerdere delen.

    Heb je nog een papieren cadeaubon? Plaats en betaal dan je bestelling via onze webshop. Per mail ontvang je een orderbevestiging. Deze kun je uitprinten en samen met de cadeaubon opsturen naar ons hoofdkantoor in Drachten. Hier wordt de waarde van de cadeaubon binnen tien werkdagen weer terug op je rekening gestort. Dit gaat via automatische terugstorting terug op de rekening waarmee de bestelling is betaald.

    Stuur je papieren cadeaubon hier naar toe:
    Epplejeck Drachten
    Meerpaal 8
    9206 AJ Drachten

Bezorging van een bestelling

  • Hoe zit het met de levering van Online Only producten?
    Op onze website vind je diverse Online Only producten. Deze items vind je alleen op de website en dus niet in onze filialen. Dit betekent dat wij het artikel niet in ons magazijn op voorraad hebben, maar bij onze leverancier.

    Nadat je bestelling is geplaatst, komt deze automatisch binnen in ons systeem. Daarna sturen wij jouw bestelling direct door naar onze leverancier. Hierdoor kan het voorkomen dat de levering een aantal dagen langer duurt dan je van ons gewend bent. De levertijd wordt vooraf altijd aangegeven voordat je het artikel toevoegt aan je winkelwagen wanneer je de gewenste maat en kleur selecteert.

    Zodra wij het product hebben ontvangen van de leverancier, sturen we jouw bestelling direct naar je toe én ontvang je van ons een e-mail met de track-en-trace code om je pakketje te volgen.
  • Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?
    Tijdens het bestelproces kun je uit enkele verzendopties kiezen. Deze hebben we hieronder voor je uitgelegd.

    - Bezorging door PostNL
    Bij bestellingen tot 49,- worden er 3,95 verzendkosten in rekening gebracht. Bestellingen boven de 49,- worden gratis verzonden. Tijdens het bestelproces kun je gemakkelijk je factuur-en verzendadres aanpassen/wijzigen. Je ontvangt binnen 1-3 werkdagen na het plaatsen van je bestelling een bericht van PostNL wanneer het pakketje bij je aangeboden zal worden. PostNL levert op maandag tot en met zaterdag.

    - Ophalen bij Epplejeck
    Wil je de bestelling wanneer het jou uitkomt ophalen in één van onze filialen? Kies dan tijdens het bestelproces bij stap 2 voor Ophalen bij Epplejeck. Deze optie is gratis, het kan maximaal 5 werkdagen duren voor dat je bestelling klaar ligt in het filiaal. Je ontvangt een e-mail van het filiaal wanneer je bestelling daar voor je klaar ligt.

    - Ophalen bij een PostNL ophaalpunt
    Heb je geen zin om op de postbode te wachten? Haal je bestelling dan af wanneer het jou uit komt bij één van de 3.000 afhaalpunten van PostNL. Hiervoor worden geen extra kosten in rekening gebracht. De bovengenoemde, eventuele verzend/verwerkingskosten zijn wel van toepassing. Vink je deze optie tijdens het bestelproces bij stap 2 aan, dan verschijnt er een kaart waarbij je, je postcode in kunt voeren zodat je gemakkelijk kunt zien welk afhaalpunten er bij jou in de buurt zijn. Kies je favoriet en je ontvangt een traceercode van PostNL wanneer je bestelling bij ons de deur uit gaat. PostNL houdt je dan op de hoogte van de status van je pakket.
  • Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling in huis heb?
    - Thuisbezorging door PostNL
    Doorgaans wordt je bestelling de volgende dag geleverd. Bij sommige artikelen kan het echter voorkomen dat je bestelling binnen 1-3 werkdagen verzonden wordt. Je ontvangt een trackingnummer van PostNL waarmee je de reis van je bestelling in de gaten kunt houden. Mocht dit onverhoopt iets langer duren, dan nemen we even contact met je op. 

    - Ophalen bij Epplejeck
    Wij streven ernaar om je bestelling binnen 5 werkdagen voor je klaar te hebben liggen in het door jou gekozen filiaal. Mocht dit onverhoopt iets langer duren, dan nemen we even contact met je op.

    - Ophalen bij een PostNL ophaalpunt
    Doorgaans wordt je bestelling de volgende dag op de afhaallocatie geleverd. Bij sommige artikelen kan echter zijn dat je bestelling binnen 1-3 werkdagen bij je afgeleverd wordt. Je ontvangt een trackingnummer van PostNL waarmee je de reis van je bestelling in de gaten kunt houden. Mocht dit onverhoopt iets langer duren, dan nemen we even contact met je op.

  • Wat als mijn bestelling wordt bezorgd wanneer ik niet thuis ben?
    Ben je niet thuis wanneer je pakket bezorgd wordt? Dan zal PostNL je pakketje bij de buren proberen af te leveren. Wanneer dit niet lukt, dan laat de bezorger een berichtje achter. Hierop vind je een 'niet-thuis-code'. Met deze code kun je op MijnPakket zien wat er nu met het pakket zal gebeuren. Meestal komt PostNL de volgende werkdag weer terug voor een tweede afleverpoging.

    Ben je te druk geweest en is het daarom PostNL ook niet gelukt om je pakketje te bezorgen bij de tweede poging? Dan kan je met het afhaalbericht je pakketje ophalen bij jouw postkantoor. Hier blijft je pakketje één week liggen. Er zal dan gevraagd worden naar een legitimatiebewijs.
  • Wanneer kan ik mijn bestelling in huis verwachten?
    Doorgaans wordt je bestelling de volgende (werk)dag geleverd. Bij sommige artikelen kan echter zijn dat je bestelling binnen 1-3 werkdagen bij je afgeleverd wordt. Wij willen je graag zoveel mogelijk op de hoogte houden. Nadat je bestelling ons magazijn heeft verlaten en is opgehaald door PostNL ontvang je een email met daarin het track & trace nummer. Met deze barcode en jouw postcode kun je de zending in de gaten houden en nagaan wanneer het pakketje bij je aangeboden zal worden.
  • Ik heb nog niet alle artikelen uit mijn bestelling mogen ontvangen, wanneer kan ik deze verwachten?
    Net als jij, willen wij dat je je bestelling zo snel mogelijk in huis hebt. Het kan daardoor wel eens voorkomen dat je bestelling in delen naar je toegestuurd wordt. Je kunt deze dan ook binnen enkele werkdagen in huis verwachten. Artikelen die in deellevering zijn verzonden mogen natuurlijk wel worden samengevoegd in één pakket in het geval van een retourpakket. Mocht er onverhoopt iets zijn waardoor wij een artikel niet kunnen leveren, dan ontvang je hierover bericht van onze klantenservice.
  • Kan ik mijn bestelling ook in een filiaal ophalen?
    Woon je in de buurt van één van onze filialen? Het is easy shoppen als je gewenste spullen betaald en al voor je klaar liggen in de winkel! Je kunt je bestelling in al onze filialen afhalen. Tijdens het bestelproces bij stap 2 kun je kiezen om je bestelling thuis te laten bezorgen of op te halen in één van onze filialen.

    Nadat je de bestelling hebt afgerond zullen wij je bestelling in behandeling nemen. De bestellingen worden doorgaans vanuit ons distributiecentrum verwerkt en vervolgens naar het desbetreffende filiaal verstuurd. Je bestelling zal binnen ongeveer 5 werkdagen voor je klaar liggen in het door jouw gekozen filiaal, ook wanneer jouw bestelde artikelen nog op voorraad liggen in het filiaal waar je je bestelling graag zou willen afnemen. Je ontvangt een e-mail zodra je bestelling klaar ligt.
  • Kan ik mijn bestelling ook ergens anders afhalen?
    Pakjegemak van PostNL 
    Bij ons kun je ervoor kiezen om je bestelling op te halen wanneer het jou uit komt. Je hoeft dus niet meer wachten op de postbode. Kies tijdens het bestelproces bij stap 2 voor het ophalen bij een PostNL afhaalpunt. Vervolgens kun je, je postcode invoeren en gemakkelijk een punt bij jou in de buurt uitkiezen. Zodra je bestelling onderweg is ontvang je een traceercode waarmee je deze in de gaten kunt houden. Zo weet jij precies wanneer je bestelling klaar ligt bij het door jou gekozen afhaalpunt.
    Wanneer je voor Pakjegemak kiest, worden er geen extra kosten in rekening gebracht. De verzendkosten voor het opsturen van je bestelling zijn wel van toepassing (3,95 en gratis bij bestellingen boven 49,-).

Verzendkosten

  • Wat zijn de verzendkosten binnen Nederland?
    Voor de verzending van je bestelling onder de €49,- worden binnen Nederland €4,95 verzendkosten in rekening gebracht. Bij een bestelling boven de €49,- is de verzending gratis.
  • Waarom betaal ik €4,95 verzendkosten voor een bestelling binnen Nederland?
    Voordat het pakketje bij jou thuis aankomt, is er al heel veel gebeurd. Als het totaalbedrag van je bestelling onder de €49,- is, wordt er €4,95 aan verzendkosten gerekend. Dit zijn kosten voor het verwerken en versturen van je bestelling. Boven de €49,- komen deze kosten te vervallen.
     
    Bij pakketten met een gewicht boven 30kg gelden er afwijkende verzendkosten. Er wordt dan contact met je opgenomen. Mocht het zijn dat wij de bestelling in twee keer leveren, dan worden hier geen extra kosten voor in rekening gebracht.
  • Wat zijn de verzendkosten naar België, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk?
    Binnen Nederland:
    - Bij een orderbedrag tot €49          €4,95
    - Bij een orderbedrag boven €49    Gratis!

    België:
    - Bij een orderbedrag tot €49          €4,95
    - Bij een orderbedrag boven €49    Gratis!

    Luxemburg:

    - Bij een orderbedrag tot €99          €8,95
    - Bij een orderbedrag boven €99    Gratis!

    Duitsland:
    - Bij een orderbedrag tot €99          €5,95
    - Bij een orderbedrag boven €99    Gratis!

    Frankrijk:
    - Bij een orderbedrag tot €99        €12,95
    - Bij een orderbedrag boven €99  Gratis!
  • Wat zijn de verzendkosten naar overige landen?
    De verzendkosten voor bestellingen binnen en buiten Europa worden berekend op het moment dat je de bestelling plaatst.
    Klik hier voor een overzicht van de verzendkosten naar alle landen.

Ruilen en retourneren

  • Wat is de retourtermijn?
    De retourtermijn van je online bestelling of aankoop in filiaal is altijd 30 dagen.

    Bekijk hier alle informatie omtrent het retourneer proces.
  • Hoe kan ik mijn artikel retourneren?
    Is je aankoop niet helemaal wat je ervan had verwacht? No worries, dan kun je deze altijd bij ons weer retourneren. Hieronder alles op een rijtje:
    • Retourneren kan binnen 30 dagen
    • Vul het retourformulier volledig in en stuur deze altijd mee retour.
    • Het retourformulier vind je terug in je Epplejeck account of in de mail waarin ook je factuur is terug te vinden, deze kan je vervolgens printen en invullen
    • Heb je geen printer? No worries! Schrijf dan een brief met daarin je gegevens en het bestelnummer en stuur deze mee.
    • Retourneer je de hele bestelling, dan ontvang je het totale bedrag terug op je rekening. Dus ook de eventuele 4,95 verzendkosten van je originele bestelling. (De door jou gemaakte verzendkosten voor het retour sturen zijn voor eigen rekening.)
    • Retourneer je een deel van je bestelling, dan ontvang je het aankoopbedrag van deze artikelen retour. (En dus niet de eventuele 4,95 verzendkosten van je originele bestelling.)
    • Retour sturen van je bestelling is op eigen risico. Bewaar daarom goed het afleverbewijs tot je retour bij ons is verwerkt.
    • Het is ook mogelijk om je retourzending inclusief ingevuld retourformulier gratis af te geven in één van onze filialen.

    Retouradres Nederland

    Epplejeck
    T.a.v. Webwinkel
    De Meerpaal 8
    9206 AJ Drachten
    Nederland

    Retouradres België
    Epplejeck Zaventem
    Leuvensesteenweg 42
    1932 Zaventem
    België


    Hoe werkt het retourproces?

    1. Zorg ervoor dat het retourformulier volledig is ingevuld.
    2. Het retourformulier vind je terug in je Epplejeck account of in de mail waarin ook je factuur is terug te vinden, deze kan je vervolgens printen en invullen
    3. Heb je geen printer? No worries! Schrijf dan een brief met daarin je gegevens en het bestelnummer en stuur deze mee.
    4. Zorg dat het artikel ongebruikt is en weer in de originele verpakking zit.
    5. (Her)gebruik de verpakking/doos om het artikel in te pakken. Schrijf het retouradres duidelijk op de doos.
    6. Geef je pakket af bij een postkantoor. Deze kosten zijn voor eigen rekening. Bewaar het verzendbewijs goed.
    7. Binnen 1 tot 5 dagen na ontvangst van je retourzending wordt het bedrag terug gestort op je rekening.
    8. Andere kleur of maat? Plaats een nieuwe bestelling op ej.nl

    Verkeerd artikel ontvangen?
    Ai, hebben we een foutje gemaakt? Mocht je per ongeluk een verkeerd of beschadigd artikel hebben ontvangen, dan kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice via e-mail [email protected] of telefonisch 088-3535353. Dan zullen we je een passende oplossing bieden. Lees hier onze service omtrent garantie.
     
    Artikel gekocht in een filiaal ruilen of retourneren
    Changed your mind? No worries. Klik hier voor het volledige retourproces van een gekocht artikel in één van onze filialen.
  • Kan ik mijn online bestelling ook in een filiaal retourneren?
    Jazeker! Het is mogelijk om je online bestelling af te geven in één van onze filialen. Klik hier om de locaties van onze filialen te bekijken.

    • Retourneren kan binnen 30 dagen na aankoop.
    • We kunnen artikelen alleen in behandeling nemen aan de hand van het ingevulde retourformulier.
    • Het retourformulier vind je terug in je Epplejeck account of in de mail waarin ook je factuur is terug te vinden, deze kan je vervolgens printen en invullen
    • Heb je geen printer? No worries! Schrijf dan een brief met daarin je gegevens en het bestelnummer en stuur deze mee.
    • i.v.m. de mogelijke kans op fraude (en dus ter bescherming van je eigen gegevens), dient bij een retournering, naast de NAW gegevens, altijd een telefoonnummer achtergelaten te worden. Zonder een telefoonnummer is het helaas niet mogelijk om geld terug te geven.
    • We kunnen artikelen alleen terugnemen wanneer deze ongebruikt/onbeschadigd zijn en in de originele verpakking zitten.
    • Speciaal bestelde, of op maat gemaakte artikelen kunnen niet geruild of geretourneerd worden.
    • Bij ruiling van aankopen waarbij de korting naar ratio is verrekend over meerdere artikelen, komt deze korting helaas te vervallen.
    • Woon je in België? Je kunt jouw bestelling of aankoop in één van de Belgische filialen retour brengen.

    Let op: Een bestelling terug sturen kan alleen naar ons hoofdkantoor in Drachten. Deze kun je niet naar één van onze filialen opsturen.

    Retouradres:
    Epplejeck Drachten
    t.a.v. Weborders
    De Meerpaal 8
    9206 AJ
    Drachten
  • Wat als mijn artikel uitverkocht blijkt te zijn?
    Wanneer blijkt dat het artikel dat je hebt besteld uitverkocht is of niet meer door de leverancier wordt uitgeleverd, zal het bedrag automatisch teruggestort worden. Het aankoopbedrag wordt dan teruggestort op de rekening waarmee de bestelling ook is betaald. Zodra dit het geval is, ontvang je van ons per mail bericht. Mocht je iets anders willen ontvangen, dan kun je via de webshop opnieuw een bestelling plaatsen.
  • Kan ik mijn gewonnen item ruilen voor een andere maat als blijkt dat het toch niet past?
    Ben jij de gelukkige winnaar van een prijs via een winactie van Epplejeck? Gefeliciteerd, superleuk natuurlijk! Wanneer je wordt gevraagd om je maat door te geven, is het belangrijk dat je zeker weet dat dit de juiste maat is. Het gewonnen item kan namelijk niet meer worden omgeruild voor een andere maat. Het product dat je hebt gewonnen wordt in de meeste gevallen aangeboden door een leverancier van Epplejeck. De prijs wordt rechtstreeks door de leverancier opgestuurd naar het door jou opgegeven adres. Hierdoor is ruiling niet mogelijk.
     
    Twijfel je over de juiste maat? Ga dan eerst naar een Epplejeck filiaal om het desbetreffende artikel te passen. De medewerkers van Epplejeck willen je daar graag bij helpen. Daarna kun je de juiste maat doorgeven waarin je het gewonnen artikel wilt ontvangen. Jij blij, wij blij! 

Garantie en reparatie

  • Ik heb een verkeerd/beschadigd artikel ontvangen, wat kan ik nu het beste doen?
    Heb je een verkeerd artikel ontvangen? Of is deze stuk? Dat is erg vervelend. Daar gaat we zeker iets aan doen!
    Wij willen dit graag samen met jou oplossen. Neem daarom eerst even contact op met de klantenservice via [email protected] of stuur een Whatsapp bericht. 

    Foto's zeggen meer dan woorden! Mail ons je gegevens, foto en bestelnummer en wij nemen vervolgens zo spoedig mogelijk contact met je op.
  • Hoe lang heb ik garantie op een artikel?
    Op alle geleverde artikelen zijn de garantiebepalingen van de fabrikant van toepassing, voor zover deze fabricage en materiaalfouten betreffen. De fabrieksgarantie is één jaar van toepassing. Onder de garantie vallen fabricagefouten en materiaalfouten. Zodra een artikel door iemand anders dan Epplejeck of leverancier wordt gerepareerd, dan vervalt de garantie. Verlies van strasssteentjes, slijtage van siliconenzitvlak, kapotte ritsen en andere slijtage door gebruik vallen niet onder de garantie. Schade als gevolg van geweld van buitenaf (zoals paardentanden, spijkers, schroeven, schuren of trekken) valt ook niet onder de garantie.
  • Heb ik nog garantie op een artikel als ik er zelf iets aan verander/customize?
    Wanneer je bij Epplejeck een artikel koopt, geeft Epplejeck de garantie dat deze producten voldoen aan de specificaties die bij de producten staan beschreven en de wettelijke veiligheidseisen zoals op het moment van het sluiten van de koopovereenkomst gelden. Mocht dit niet het geval zijn, dan kun je een beroep doen op de garantieregeling.

    Wanneer jijzelf een aanpassing hebt gedaan aan het door jouw aangeschafte artikel (bijvoorbeeld het artikel overspuiten in een andere kleur of het opplakken van steentjes), kan Epplejeck niet meer garanderen dat het nog voldoet aan de specificaties die bij de producten staan beschreven en de wettelijke veiligheidseisen. Daarom is een beroep op de garantieregeling uitgesloten indien jijzelf het artikel hebt aangepast aan jouw specifieke wensen. Dit geldt ook wanneer jijzelf of een derde een defect aan het artikel heeft proberen te repareren.
  • Ik heb een klacht, waar kan ik deze doorgeven?
    Hoe vervelend het ook is dat je niet tevreden bent over onze service of producten, wij horen dit graag! Als wij niet weten dat je ontevreden bent kunnen wij het probleem ook niet verhelpen. Neem daarom contact op met onze klantenservice via [email protected] of stuur ons een Whatsapp bericht. Vermeld de beschrijving van de klacht of schade aan het artikel, en geef je (eventuele) ordernummer en klantnummer door. Graag ontvangen we foto’s van de klacht zodat we je direct kunnen helpen.

    Je klacht zal vervolgens binnen 48 uur in behandeling genomen worden. Houd er rekening mee dat het artikel waarover je een klacht hebt, eventueel ter beoordeling naar ons hoofdkantoor in Drachten of naar de leverancier opgestuurd moet worden.

  • Hoe kan ik iets laten repareren?
    Wat een zonde om kapotte onderdelen die nog prima gemaakt kunnen worden te vervangen voor nieuwe! Wij zijn ook super handig in het repareren van je zadel, hoofdstel of ander leerwerk. Onze zeer ervaren zadelmaker kan tevens jouw zadel aanpassen en/of opvullen op vakkundige wijze. Hoe? Je kunt het reparatie artikel afgeven in één van de filialen of opsturen naar het hoofdkantoor in Drachten. Kijk onder het kopje Reparaties leerwerk.

Service

  • Kan ik ook VIP-klant worden?
    Bij Epplejeck kun je VIP-klant worden, maar wat houdt dat nou precies in? Wordt de rode loper voor je uitgerold? Dat niet, maar als VIP-klant bij Epplejeck krijg je wel andere speciale behandelingen!

    Je kunt in onze filialen VIP-klant worden door je aankopen te registeren op een klantenpas, de VIP-kaart. Hiermee spaar je bij iedere aankoop 4% extra. Dit wordt bij elke aankoop op dit pasje geregistreerd en gespaard. Je kunt bij iedere volgende aankoop de punten opnemen. Het bedrag wat je tot zover gespaard hebt, zal dan van het totaalbedrag afgehaald worden. Bij deze nieuwe aankoop spaar je meteen weer 4% VIP-punten.

    Zo gaat sparen ongemerkt vanaf de eerste euro die je uitgeeft! Met deze pas kun je ook speciale aanbiedingen en acties ontvangen zoals kortingen op abonnementen, arrangementen en evenementen. Per mail word je als eerste op de hoogte gebracht van alle acties en aanbiedingen.

    De spelregels:
    - Op vertoon van je Epplejeck VIP-kaart spaar je van ieder aankoopbedrag 4%.
    - Het saldo wordt automatisch bijgehouden.
    - Je ziet het saldo terug op de kassabon.
    - Spaartegoed blijft 2 jaar geldig.
    - Het spaartegoed kan alleen verzilverd worden op vertoon van je pas.
    - Het spaarsysteem geldt alleen voor aankopen in de Epplejeck filialen, niet bij online aankopen.
    - Op artikelen die in de aanbieding of afgeprijsd zijn kunnen geen punten gespaard worden.
    - Let op: de VIP kaart is strikt persoonlijk, bij verlies gaat ook het spaartegoed verloren.
  • Kan ik mijn VVV bonnen bij Epplejeck inleveren?
    Helaas is het niet mogelijk om jouw VVV bon of pas bij ons in te leveren.
  • Ik ben verhuisd, waar kan ik mijn nieuwe adresgegevens wijzigen?
    Je kan je adresgegevens aanpassen wanneer je inlogt op jouw account.
  • Kan ik een scheermachine huren bij Epplejeck?
    Het is helaas niet mogelijk om scheermachines te huren bij Epplejeck. Denk je er aan om er eentje aan te schaffen? Ons assortiment in scheermachines vind je hier.
  • Kan ik een starterset samenstellen?
    Ja! Wanneer je net begint met paardrijden heb je van alles nodig. Daarom heeft Epplejeck, speciaal voor alle starters, een setkorting in het leven geroepen. Hierdoor kun jij goed van start met je paardenavontuur! De set bestaat uit een veiligheidshelm, handschoenen, rijbroek, sokken rijlaars of schoenen met chaps. Je krijgt 20% korting op de complete set. Klik hier voor meer informatie.
  • Kan ik eenmalig groot inkopen?
    Dat kan! Als je geen bedrijf hebt of eenmalig groot wilt inkopen. Dit kan voor bijvoorbeeld meerdere productsetjes of een 4- of 8tal aan producten. Vraag in de filialen of via de klantenservice naar de mogelijkheden.

Artikelinformatie

  • Ik wil een artikel bestellen maar deze staat niet op de website?
    Jammer maar helaas! Wanneer een bepaalde kleur of maat van een artikel niet meer tussen de bestelopties staat, dan is deze jammer genoeg uitverkocht. Niet getreurd! Wanneer deze wel weer voorradig is wordt dit direct aangepast op onze website.
    Mis je een artikel in het assortiment? Laat ons dit weten via [email protected]! Wellicht kunnen we het artikel wel voor je bestellen. Vermeld in de email om wat voor artikel en maat het gaat en de plek waar je dit artikel hebt gevonden, bijvoorbeeld een website.
  • Wat betekent het als een artikel binnenkort (weer) leverbaar is?
    Wanneer een artikel (op)nieuw bij ons binnenkomt, dan staat dit bij het artikel aangegeven. Zodra het artikel (weer) voorradig is zal de status automatisch aangepast worden naar ‘nieuw'.

  • Wat als het bestelde artikel na het plaatsen van mijn bestelling niet meer op voorraad is?
    Het kan voorkomen dat er op hetzelfde moment meerdere bestellingen van één specifiek artikel geplaatst wordt terwijl er niet meer voldoende voorraad is. Alhoewel de actuele voorraden van onze website met regelmaat ververst worden, kan het zijn dat het door jou bestelde artikel dus uitverkocht blijkt te zijn. Na het in behandeling nemen van je bestelling ontvang je dan zo snel mogelijk een persoonlijk bericht van ons. Voor alle aanbiedingsprijzen geldt op=op. De aanbiedingen zijn daarom geldig zo lang de voorraad strekt. Wanneer het artikel helaas niet meer leverbaar blijkt te zijn zullen we samen met jou op zoek gaan naar een eventuele geschikte vervanging. Wil je geen vervangend artikel ontvangen? Dan zullen we het aankoopbedrag van het artikel terug op je rekening storten.

Epplejeck gebruikt cookies (en daarmee vergelijkbare technieken). Nee geen paardenkoekjes, maar kleine (tijdelijke) bestanden zodat je voorkeuren en instellingen bewaart blijven en de website goed werkt.